فن و ادب

“كوفيد 25″…شاهد ضجة يوسف الشريف على تويتر

كتبت/حنان جبل

تصدر المسلسل قائمة تريند تويتر، وحظى على المركز الأول في القائمة من قبل المغردين، للتعليق على أحداث المسلسل الذى حقق شعبية كبيرة في اليوم الثاني من عرضه

وعلق أحد المشاركين في الهاشتاج: “بص هو شابوه وكل حاجة بس أنا حلمت إن عندي خطيبتي مع إني مش خاطب وأمها وصاحبتها كان عندهم كوفيد 25 ولما رحت عندهم عرفت جيت امشي لقيت أمها بتجري ورايا وعوزة تعديني وكنت لابس نضارة ومغمي عيني وبجري منهم، ويا يوسف يا شريف لو حسيت بوجع فى عيني أنا مش مسئول”، وشارك آخر قائلاً: “عقل يوسف الشريف فعلا مديله إنه دكتور اللي هو متمكن أوي.. شابو”.

بينما كتب آخر قائلاً: “يوسف الشريف المحترم، يؤكد أنه الأفضل بين الجميع”، فيما شارك آخر وكتب: “المبدع هو اللي يبدع في اختيار الفكرة اللي تلائم شغف الناس اللي بتتفرج، والشغف ده يختلف من فترة للتانية لكن واحد بس اللي قدر يحقق المعادلة دي وإنه يلائم كل الفترات، باختصار أنت بتتكلم عن العالمي، القيصر، الصياد بتتكلم عن يوسف الشريف، شكرا جدا لرقي حضرتك”.

وبدأت الحلقة الثالثة من مسلسل “كوفيد 25” باستيقاظ بلال ابن دكتور ياسين “يوسف الشريف” وزميله على طرق الباب، فيظنون أنهم قد تأخروا على الأتوبيس الذى سينقلهم للقاهرة، فيفاجأ بوجود شخص يطرق بسكينة على الباب وهو فى حالة ذهول، فيفران منه للخارج.

الوسوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق
إغلاق